Gezondheidsupdate

balen

Afgelopen donderdagmiddag had ik een afspraak met onze huisarts. Een dubbele afspraak over het probleem dat ik momenteel meer kwalen en dus ook meer artsen heb en dat eigenlijk geen van hen de regie heeft over mijn totale gezondheid.

Ik had alvast een conceptbrief geschreven n.a.v. alle brieven en en rapporten van al die doktoren en wil nu eigenlijk onze fijne vertrouwde huisarts vragen om de regie te nemen, en op die manier het overzicht te gaan houden. Het was weliswaar vrij koud, maar ik dacht ik pak de scootmobiel zodat ik helder en fris zou zijn bij aankomst. We hadden een fijn gesprek en de afspraak werd na 25 minuten gemaakt dat hij o.a. mijn opzetje gaat gebruiken om een brief te schrijven aan mijn bedrijfsarts, zodat die ook een helder overzicht krijgt en daarmee weer een stap kan zetten m.b.t. het UWV gebeuren en mijn huidig en toekomstig inkomen. Verder gaf hij aan graag de regie te willen nemen over mijn nogal ingewikkelde situatie.

Ik ging betrekkelijk opgelucht de terugreis aan per scootmobiel en deed onderweg ook nog wat boodschappen. Thuisgekomen wilde ik net Els gaan bijpraten maar bezocht eerst even het toilet. Zoals jullie weten ben ik al sinds de kanker, de chemo en de bestraling incontinent, en draag daarvoor beschermingsmateriaal. Meestal is dit uit voorzorg, want ongelukjes komen niet dagelijks voor. Nu schrok ik echter behoorlijk want ik was bloedrood van onderen.

Nu is dat voor een groot deel van de populatie een regelmatig, vaak maandelijks terugkerende gebeurtenis, maar voor mij was het nadat mijn open wonden daar eind 2015 eindelijk genezen waren behoorlijk schrikken. Helaas is dat sindsdien zo gebleven en heb ik middels de huisarts contact opgenomen met mijn controlerend radiologe vanuit het Erasmus Medisch Centrum. Vanmiddag was er dan ook een afspraak vlak voor drieën met haar voor een controle in het Daniël den Hoed zkh. Zei kon niet direct iets vaststellen maar stelde wel vast dat ik behoorlijk bloed verlies en nu komt er dus een afspraak met een zogenaamde proctoloog die een biopt gaat nemen om op die manier vast te stellen of er eventueel sprake is van een terugkerende tumor.

Ik ben blij dat we serieus genomen worden en al binnen twee weken meer duidelijkheid krijgen. Het lijkt mij echter teveel op hoe het in juni 2015 ging. Toen ging het na een aantal vaststellingen van zo gezond als een vis tot de vaststelling van plaveicelcelcarcinoom aan het uiteinde van mijn dikke darm. Zodoende dat ik toch maar weer ga schrijven, want ik kan het geestelijk niet aan om dit nu al met iedereen te kunnen delen.

Ik beloof opnieuw dat ik bij nieuws in de pen ga klimmen, en kan ik dat niet dan vraag ik het aan Els. Zoals jullie zullen snappen kan ik, noch Els het nog nauwelijks geloven en we willen ook niet gelijk opnieuw in paniek schieten, maar de wil ontbreekt eigenlijk totaal en compleet om opnieuw aan zo’n onderzoekstraject te gaan beginnen.

Tot zover. Een hartelijke en warme groet uit Schiedam. Ik hoop van harte dat het niet is waar het nu even op lijkt en die kans is natuurlijk ook groot, maar voorlopig overheerst toch echt de schrik.

Auteur: Jeroen

In Dutch, my homelanguage: Ik ben Jeroen, tot januari 2015 was ik al dik 26 jaar werkzaam in een psychiatrisch ziekenhuis in een stad vlakbij Werelds grootste havenstad Rotterdam. Eerst als verpleegkundige/begeleider op high care, later op afdeling dubbeldiagnose (verslavingen) en ook nog een tijdje als administratief medewerker. Ik heb een spierziekte "Poli Myositis" (alle spieren zijn ontstoken) daardoor weinig energie. Sinds augustus 2015 is daarbij de diagnose Kanker gesteld, en ben ik helemaal arbeidsongeschikt geworden en zit middenin de behandelfase. Gelukkig ben ik daarnaast getrouwd, vader, en opa, en heb de nodige hobby's. Een daarvan is transportmiddelen verzamelen en daarmee een blog schrijven. Dit blog begon met bussen, maar nu komen ook sleepboten, auto's trucks en dergelijke aan bod. Kijk en geniet met me mee, reageer, en vul gerust aan. Fouten zal ik ook graag verbeteren. In English: I'm Jeroen, till januari 2015 I was already 26 years working as a nurse in a psychiatric hospital, near Rotterdam, Worlds biggest harbour with more than 98 nationalities living within it's borders. First I worked on closed high care ward and the last years on a ward with mainly addicted people. I liked my work very much. In 2007 I got ill. I got the diagnose Poli Myositis, a musscle dissease. Al my mussles are inflamed. And last august I got another diagnose. Cancer. It's plaveicelcel carcinoma and treated with Chemo and radioation. So I've even less energy than the last years. Still I try to make something of my life and the blog is helping with surviving with some pleasure.

2 thoughts on “Gezondheidsupdate”

Geef een reactie

